אוסף BMCA: דזונג נינג – קולות האוטופיה | עופר לוין

תערוכת 'קולות האוטופיה' של האמן הסיני דזונג נינג, , שנערכה בין התאריכים 29/9 – 24/12 בשנת 2016, היא מיצב שהוקם במיוחד עבור חללי מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית במסגרת פלטפורמת האמנות BMCA מיסודו של האסטרטג הפיננסי ואספן האמנות, עופר לוין. נינג יצר במוזיאון, במשך שלושה שבועות, סביבה המשקפת את עולמו הפנימי והחיצוני על שלל היבטיהם – תרבותיים, נפשיים, כלכליים וחברתיים.

התערוכה נוצרה בהשראת הסיפור של מילן קונדרה, 'הבדיחה', משל על אנשים, אשר "לאחר שקולות האוטופיה הפעילו עליהם את קסמם, הצליחו בקושי לעבור בשערי גן העדן, זאת רק על מנת לגלות ברגע שאלה נטרקו מאחוריהם ושהם למעשה בגיהנום." סיפור טרגי זה שזור בתערוכה כחוט השני.

דזונג נינג נולד ב-1984 בוולאגאי, אזור ספר עני ונטול ייחוד בצפון סין. גם הדור שלו חווה הגירה מתמדת בחיפוש אחר חיים טובים יותר. בשנת 2001 עזב נינג את עיר הולדתו ועבר לבייג'ינג. הוא מרבה לעסוק בקונפליקט בין מצב הפרט לבין החיים האידיאליים, בעודו מהרהר על השינויים החלים בשאיפה לחברה אוטופית. 

חוויות ילדות אישיות ומציאות החיים בסין נתונות ברקע עבודותיו של דזונג נינג ובמוקד חשיבתו. תערוכה זו כוללת חמש סדרות חדשות, הממשיכות את תערוכת היחיד שהציג בבייג'ינג ב-2015, 'כלבי אשמורת'. התערוכה כוללת ציור, צילום, מיצג, וידאו ומופעים.

צפו בתמונות מן התערוכה:

גרסה מלאה על התערוכה נכתבה במקור על ידי אוצרי התערוכה, צוי צאנצאן ונטע גל-עצמון ופורסמה לראשונה בספר  ‘דזונג נינג – קולות האוטופיה' בשנת 2016 (בחסות פלטפורמת האמנות BMCA ומוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית). 

5/5 - (1 vote)
נגישות